Veelgestelde vragen (FAQ)

Retourneren

Het retourneren van uw bestelling is eenvoudig. Klik hier voor de retourinstructies.

Voor het terugsturen van uw bestelling gebruikt u dezelfde verpakking als waarin u het pakket heeft ontvangen. Heeft u de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem. U kunt uw bestelling retourneren in een willekeurige verpakking. Zorg ervoor dat de verpakking goed is afgesloten, zodat de kans op beschadigingen zo klein mogelijk is.

U kunt uw bestelling hier retour melden.

Het ophalen van een retourpakket is mogelijk. Dit kost 4,95. Retourneren via een pakketpunt is gratis. In ons retourportaal vindt u de optie om het pakket op te laten halen door DHL.

U kunt uw bestelling hier retour melden.

U kunt uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst retour melden. Vervolgens heeft u nog 14 dagen de tijd om het product retour te sturen.

Via de Track en Trace-code kunt u het retourpakket volgen. Als het pakket is bezorgd wordt uw retourzending binnen 5 werkdagen verwerkt. Na controle wordt uw aankoopbedrag teruggestort. Hoe snel het geld op uw rekening verschijnt, hangt af van uw betaalmethode en bank.  

Retourneren via een pakketpunt bij u in de buurt is gratis. Doordat u kunt kiezen uit verschillende vervoerders is er altijd een pakketpunt bij u in de buurt. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om uw pakket thuis op te laten halen. Dit kost 4,95.  

U kunt uw bestelling hier retour melden.

Betalen

Zodra uw retourpakket is ontvangen wordt deze verwerkt. Dit houdt in dat de zending wordt gecontroleerd. Dit gebeurt binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw retourzending. Na controle wordt uw aankoopbedrag teruggestort. Hoe snel het geld op uw rekening verschijnt, hangt af van uw betaalmethode en bank.  

Achteraf betalen is mogelijk. Als u achteraf wilt betalen kiest u voor de betaalmethode ‘Klarna – achteraf betalen’. Uw bestelling wordt vervolgens direct verwerkt. De betaling dient u vervolgens binnen 2 weken te voldoen. U ontvangt hierover bericht van Klarna. Als u kiest voor Klarna – achter betalen, is het belangrijk dat u ook echt via Klarna betaalt. Wanneer u de factuur, die u automatisch per mail ontvangt, voldoet via een bankoverschrijving wordt u betaling niet geregistreerd en zult u betalingsherinneringen van Klarna blijven ontvangen.

Contant betalen is niet mogelijk. Wij accepteren geen contante betalingen aan de deur. Uw bestelling dient bij het bestellen te worden afgerekend via onze website.  

U kunt uw bestelling betalen met: iDEAL, Credit Card, Klarna – achteraf betalen, Paypal, Bancontact en Belfius Direct Net.

De factuur van uw bestelling ontvangt u in uw mailbox. Op het moment dat u een bestelling plaatst ontvangt u een bevestigingsmail. In deze mail vindt u de factuur als bijlage.

Bestellen

Annuleren is alleen mogelijk als uw pakket nog niet is verzonden. U stuurt hiervoor een mail naar info@budu.nl. Is het pakket al verzonden, dan kunt u het weigeren aan de deur. Het pakket komt dan retour. Vervolgens wordt binnen 5 werkdagen uw aankoopbedrag teruggestort.

Het plaatsen van een bestelling is eenvoudig. Klik op het product dat u graag wilt bestellen. Klik vervolgens op ‘Toevoegen aan winkelwagen’. Het product is uw winkelmand geplaatst. Klik vervolgens op ‘Bekijk winkelwagen. Vervolgens volgt u de stappen van het afrekenproces.

Op het moment dat u een bestelling heeft geplaatst kunt u het bezorgadres niet meer zelf wijzigen. Wilt u het bezorgadres toch wijzigen, stuur dan een mail naar info@budu.nl. Uw bezorgadres zal dan worden gewijzigd, mits uw pakket nog niet is verstuurd. Als het pakket al is verstuurd is het helaas niet meer mogelijk om het bezorgadres aan te passen. U kunt de bewoners van het foutieve adres vragen of u het pakket daar op kunt halen, of vragen om het pakket te weigeren. Het pakket gaat dan terug naar ons distributiecentrum. Vervolgens wordt binnen 5 werkdagen uw aankoopbedrag teruggestort en kunt u het product opnieuw bestellen.

Bezorging

U ontvangt een e-mail met daarin een Track en Trace link van de vervoerder. Zo kunt u precies zien wanneer uw pakket wordt bezorgd. U ontvangt de Track en Trace link zodra uw bestelling is ingepakt en is opgehaald door de vervoerder.

Als u voor 23:45 bestelt op werkdagen heeft u uw bestelling de volgende dag in huis.

Nee, bezorging is voor u altijd gratis.

Producten

Alle producten van Budu zijn gemaakt van bamboe. De bamboesoort die wordt gebruikt voor de producten is ‘Phyllostachys edulis’, ook wel Moso bamboe. Moso bamboe is één van de snelst groeiende planten ter wereld. Bamboe is dan ook geen houtsoort, maar een grassoort. Toch heeft het veelal dezelfde eigenschappen als hardhout, waardoor het uitermate geschikt is als grondstof van de producten van Budu.

Natuurlijk! Alle producten zijn FSC-gecertificeerd. Het certificaatnummer van Budu is SCS-COC-000652. De licentiecode is FSC-C016391. Meer informatie over onze FSC-licentie vindt u hier. Meer over FSC vindt u hier.

De waardering van budu.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.6/10 gebaseerd op 34 reviews.